De Continental GT en GTC uit de Le Mans Collectie zijn uitgerust met Bentley's befaamde 6,0-liter W12 TSI-motor, die 659 pk (650 bhp) en een buitengewoon koppel van 900 Nm (664 lb.ft) levert.
Met een uitzonderlijk rijgedrag resulteert dit in een topsnelheid van 335 km/u (208 mph) en een acceleratie van 0-100 km/u in 3,5 seconden (0-100 km/u in 3,6 seconden). Een combinatie van vier ondersteltechnologieën geeft de nieuwe limited edition een niveau van wendbaarheid, prestaties en rijkwaliteit zoals verwacht van een auto met dit erfgoed.
Bentley Dynamic Ride en driekamer actieve luchtvering met adaptieve demping spelen een belangrijke rol in de balans van de auto en vormen een formidabele basis om op voort te bouwen. De optionele en nieuw ontwikkelde Carbon Ceramic Brakes, Variable Electronic Stability Control, All Wheel Steering en een Electronic Limited Slip Differential versterken de wendbaarheid en prestaties nog verder.
Bentley en Le Mans
Bentley's lange samenwerking met Le Mans is niet van een leien dakje gegaan. "Ik vind het hele gebeuren idioot. Niemand zal finishen. Auto's zijn niet ontworpen om 24 uur lang die spanning aan te kunnen." Dat was de reactie van W.O. Bentley in 1923, toen hij hoorde dat privédeelnemer John Duff van plan was de allereerste 24-uursrace van Le Mans te rijden met een Bentley 3 liter. Maar het competitieve vuur in W.O's ziel zorgde ervoor dat hij op het laatste moment toch naar het circuit van La Sarthe trok. Geïnspireerd door Duff's 4e plaats (ondanks een lange stop om een gat in de benzinetank te repareren) en snelste ronde, keerden W.O en Bentley Motors in 1924 terug met een fabrieksauto - en wonnen. Het was het begin van een glorieus decennium met vijf overwinningen in zeven jaar.
Bentley was in 2001 terug met de EXP Speed 8, de start van een driejarig programma met als doel een zesde rechtstreekse overwinning. En op zondag 15 juni 2003 eindigden de twee fabrieks Speed 8's van Bentley als eerste en tweede in deze zwaarste endurancerace. Auto #7 van Guy Smith, Tom Kristensen en Rinaldo Capello legde 377 ronden af met een gemiddelde snelheid van 214,33 km/u, gevolgd door de #8 Speed 8 van Johnny Herbert, Mark Blundell en David Brabham.